Friday, March 18, 2022

Lakewood Zmanim עש׳׳ק פרשת צו שושן פורים תשפ׳׳ב

וּבִרְצוֹנְךָ הָנִיחַ לָנוּ ה' אֱלֹהֵינוּ שֶׁלֹּא תְהֵא צָרָה וְיָגוֹן וַאֲנָחָה בְּיוֹם מְנוּחָתֵנוּ וְהַרְאֵנוּ ה' אֱלֹהֵינוּ בְּנֶחָמַת צִיוֹן עִירֶךָ וּבְבִנְיַן יְרוּשָׁלַיִם עִיר קָדְשֶׁךָ כִּי אַתָּה הוּא בַּעַל הַיְשׁוּעוֹת וּבַעַל הַנֶּחָמוֹת. שבת שלום ומבורך

Friday, March 18, 2022 / ט״ו אדר-ב תשפ״ב ערב שבת פרשת צו שושן פורים
Candle lighting 6:38 pm
Shkiah/Sunset 7:06 pm

Weather shabbos day  clouds with showers and thundershowers, mainly in the morning. High 68F out of

- Reminder to adjust Shabbos clocks timers 
- Take out the money and muktzah items from the bigdei shabbos from Purim

- Q&A from Rav Chaim Kanievsky about his learning schedule during a leap year since he usually makes a siyum every 12 months on kol hattorah kulah the 12 months were over yesterday

שו"ת מעניין פורסם בעלון "דברי שי"ח בשמו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שהכל נוגע לשנה מעוברת כפי שחלה

השנה.

שאלו את שר התורה אם זה נכון שבשנה מעוברת יש לו יותר זמן לכתיבת ספריו? השיב רבינו שזה נכון שתמיד בשנה מעוברת היה יותר זמן לספרים אבל השנה זה אחרת יש הרבה מכתבים. ובסוף השנה [לפני פסח] יש פחות "חובות" בלימוד. [שכבר אז נמצא אחר סיום הרמב"ם והשו"ע והירושלמי ונשאר רק קצת דפים מהבבלי ללמוד מחובות הלימודים היומיים ללמוד].

איסרו חג [שבועות תש"ע] בצהרים אמר רבינו שכבר גמר את החובות שהצטברו מ"השבעה" [על אחותו הרבנית ברמן ע"ה] בבלי וירושלמי ותוספתא כיון שבזה הכל לפי סדר ולא שייך להחסיר ימים אבל שאר הדברים רמב"ם ושו"ע וכו' קל יותר להשלים כיון שזה שנה מעוברת. הגעתי היום עד פרק תמיד נשחט במסכת פסחים.

(י"ד אדר א') רבינו אמר שאוחז עדיין בסדר טהרות ובקרוב מתחיל נידה, יומיים הראשונים שמונה דפים, ואח"כ יורד לדף ליום. מפני ששנה מעוברת, [והסיום בערב פסח].

(בשב"ק פקודי תשס"ה) אמר רבינו שעכשיו סוף השנה, [של לימוד החובות עד ערב פסח] ובשנה מעוברת לומדים כבר עכשיו רק דף אחד ליום.

רבינו אמר, בשנה מעוברת, בחודש אדר ב' אני לומד פחות דפי גמרא ליום, אז בדרך כלל יש לי זמן יותר לכתוב את הספרים. (מנחת תודה)

No comments:

Post a Comment