Sunday, May 29, 2022

Oif Simchas ער"ח סיון תשפ"ב

 היום ארבעה וארבעים יום שהם ששה שבועות ושני ימים בעומר

 תפילת השל"ה ערב  ראש  חודש סיון

Chasunas:

Werner- Jacobovitz Fountain Ballroom 

- Hespedim tonight for Rav Leibel Gruber ztl at his B"M Zichron Yoel 1014 Lawrence Ave 8:00 pm. Maspidim Rav Yeruchom Olshin shlita, Satmar dayan of Lakewood, bnei Hamishpacha

 ראש חודש סיוון שחל השבוע ביום שני הוא יום מיוחד וסגולי. ביום זה קיימת יכול האדם להשפיע רבות על עתידו הרוחני שלו ושל צאצאיו. 

הרב ישעיהו הלוי הורביץ זצ"ל, הנקרא "השל"ה הקדוש, האריך בחשיבותו של יום זה. בספרו "שני לוחות הבית" כתב כי יש לבקש מהקב"ה עזרה בכל פעולותיו: "חל עלינו חובת התפלה ובקשה להשם יתברך בכל צרכינו, כי הכל מאתו יתברך. על כן בכל מה שיצטרך האדם בכל עת ובכל שעה, ירגיל על לשונו תפלה קצרה להשליך על ה' יהבו. ובעת הפעולה יאמר בכל צרכיו: 'לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתיה, רבון העולמים הצליח דרכי כי מאתך הכל וכו'".

השל"ה מוסיף עוד וכותב כי עיקר תפילתו של האדם צריכה להיות שיהיה לו זרע כשר עד עולם. "וביותר צריך זירוז להתפלל שיהיה לו זרע כשר עד עולם, ואגב כל צרכיהם וזיווגם, מה' יצא הדבר".


הזמן הראוי לתפילה הוא ערב ראש חודש סיוון: "ולבי אומר, שעת רצון לתפלה זו בערב ראש חודש סיון, הוא החודש שבו נתנה התורה, ואז נקראים בנים לה' אלוקינו".

No comments:

Post a Comment