Friday, April 16, 2021

Lakewood Zmanim עש''ק פרשת תזריע-מצורע תשפ''א

 Friday, April 16, 2021 / ד׳ אייר תשפ״א ערב שבת פרשת תזריע-מצורע
 Candle lighting 7:18 pm 
Shkiah/sunset 7:36 pm 
weather shabbos day:  A mix of clouds and sun early, then becoming cloudy later in the day. High 58F. 
 -  מברכים בה''ב 
- Pirkei Avos Perek "ב

Iyar is also a segula for refuah and healing, Reb Pinchos of Koritz says the rains that fall between Pesach and Shevuos is a great refuah for diseases that have no cure, rachmana litzlon. One should let the rain fall on their head and open their mouth to let the rain go straight in (some places say to the right side of the mouth).

ועל עין הרע. אמר ר' יצחק: כיון שעינו של אדם רעה
להשאיל חפציו, אדם הולך ואומר השאילני מגלך, השאילני קרדומך, או כל חפץ, ואומר לו אין לי.13 מה עושה לו הקב"ה? מלקה ביתו בצרעת. הוא בא לכהן ואומר לו: כנגע נראה לי בבית. והוא מצוה: ונתץ את הבית וגו' (ויקרא יד מה). והכל רואין את כליו כשהן גוררין ומוציאין לחוץ ומפרסמין את כליו. והכל אומרים: לא היה אומר לא יש לי מגל? לא יש לי קרדום? הרי יש לו חפץ פלוני ופלוני ולא היה רוצה להשאיל. והיה עינו צרה והוא מתפרסם. מנין? שכן הוא אומר: "יִגֶל יְבוּל בֵּיתוֹ נִגָּרוֹת בְּיוֹם אַפּוֹ" (איוב כ כ

ובא אשר לו הבית לו ולא לה לו ולא להן קמ"ל ואימא ה"נ אמר קרא (ויקרא יד, לד) בבית ארץ אחוזתכם אלא לו למה לי מי שמייחד ביתו לו שאינו רוצה להשאיל כליו ואומר שאין לו הקב"ה מפרסמו כשמפנה את ביתו פרט למשאיל כליו לאחרים  גמ' יומא י''ב
 

1 comment:

  1. The Bnei Yissoschar says Iyar stands for aleph Ani YUd Yud shem Hashem Resh Rofecha ani hashem rofecha

    ReplyDelete