
The ponovez Rosh Yeshiva Rav Gershon Eidelstein Shlita said that all Avreichim and Bnei Yeshiva from Eretz Yisrael should come partake in the Levaya. Rav Moshe Shternbach said everyne should go to the levaya even if it means they will have to light Ner Chanuka after the zman hadloka. Hundreds of thousands came to the Levaya, there were no hespedim as was written in the tzavaah. In is Tzvaah he requested no one should be named after him but he wont forbid it, also the Matzeiva should not say anything on it besides for his name.
Ai Yai yai
ReplyDeleteהצוואה המלאה:
ReplyDeleteא. אבקש מאד לא להספידני לא בפני ולא שלא בפני. לא לעשות עצרת התעוררות או עצרת אבל או כל מיני שמות שבודים והכוונה להספד.
ב. לא לכתוב שום מאמר עלי בעיתונים יומיים, שבועיים, חודשיים. מספיק תמונתי ולא כמו שרגילים לכתוב טובתם.
ג. לא להדפיס מודעות על הלוויה. לא להודיע ברמקול או רדיו. מספיק שיהיה רק עשרה אנשים בלוויה.
ד. להשתדל שלא לשהות בין מיתה לקבורה, לזרז שיהיה קבורה הכי סמוך למיתה.
ה. מקומי בבית החיים בין אנשים פשוטים
ו. לא לכתוב על המצבה שום תארים רק 'פה נקבר רב אהרון יהודא לייב בן רב נח צבי שטיינמן'.
ז. המצבה תהיה הכי זולה ופשוטה. לא לבזבז כסף עבור קניית מקום בבית הקברות, שעולה ביוקר, אבל אם רוצים לתת צדקה, שיתנו בלי קניית מקום.
ח. בימים שהמנהג ללכת על הקבר ככלות השבעה ושלושים ויארצייט, מכל מקום לא יבזבזו יותר מידי זמן מיוחד עבור זה, יותר כדאי שיתחלפו במשך המעת לעת ללמוד כסדר, ומלדבר על דברים בטלים.
אם על ידי החיפוש למצוא מקום להתפלל לפני העמוד יגרום הרבה ביטול תורה, יותר כדאי ללמוד לשם שמים בזמן הזה.
ט. אבקש שכל מי שרוצה בטובתי, ילמוד כל יום פרק אחד משניות עד גמר י"ב חודש והבנות יאמרו כל יום עשרה פרקי תהילים גם בשבת ויום טוב.
י. אבקש שלא להזכירני בשם צדיק או ירא שמים שלא אתבזה על ידי זה בעולם האמת.
יב. אבקש בזה מחילה מכל מי שפגעתי בכבודו וכן מי שאני חייב לו כסף וידוע שבמציאות לא יגבה, היינו שיוכל לגבות על פי דין, אבקש למחול לי.
יג. כל יוצאי חלצי שלא ילכו אחרי המיטה כמנהג ירושלים.
ולאחרונה הוסיף גם: "היות שהרבה טועים בי, לכן הנני מצידי, מייעץ לא לקרוא ילדים על שמי אבל איני אוסר את זה"
Amazing beyond words
Delete