Saturday, November 24, 2018

Live: Agudah Convention Keynote sessions 2018

7 comments:

  1. rabbi neuberger shared some good insight " devorim sheyesh bo taam"

    ReplyDelete
  2. why did Agudah pull the Novominsker speech its not on the video anymore what are they hiding what he said about the machlokes in EY

    ReplyDelete
  3. Rabbi Zweibel said there are no more misnagdim today, chasidim yes but no misnagdim and that yeshivaleit are chasidim!! what are they talking about is this what goes on at the convention? this represents who?

    ReplyDelete
  4. so much for not bringing Machlokes to America

    ReplyDelete
  5. במוצאי שבת נאם האדמו"ר מנובומינסק, יו"ר 'אגודת ישראל' באמריקה ונשיא מועצת גדולי התורה בארה"ב, ואמר כי יש בארץ גדולי ישראל ואיש לא מערער עליהם, רק קומץ קטן. "הקומץ הקטן מערער על גדולי ישראל גם בנושא הגיוס, ודברים נוספים כמו הבחירות", אמר האדמו"ר.

    האדמו"ר קרא שלא להביא את המחלוקת לארצות הברית וציין כי לדעתו "אין שאלה על חוק הגיוס, אלא על ההנהגה". האדמו"ר ציין כי רוב מנין ובנין של כלל ישראל קיבלו עליהם את מרותו של הרב שטיינמן בחייו, ועכשיו ממשיכיו הם מרנן הגר"ח קניבסקי והגר"ג אדלשטיין. "יש מיעוטא דמיעוטא שהתעקשו ולא הסכימו לקבל את מרותם, וזהו שורש הבעיה שגורם לכל", הוסיף האדמו"ר.

    האדמו"ר הדגיש כי הוא מדבר על דעתו ועל דעת הגאון רבי שמואל קמינצקי ולא כיו"ר אגודת ישראל בארצות הברית, והדגיש כי אין זה עניין של חוק כזה או אחר אלא שאלה של הנהגה שיש שלא שומעים לגדולי ישראל.

    דבריו של האדמו"ר הגיעו לאחר שבשבת נאם ר"י לייקווד הגר"מ קוטלר במעמד שורה של רבנים וראשי ישיבות ואמר כי חוק הגיוס המוצע יביא לשמד רוחני על בני הישיבות בארץ ישראל, ואם עד לפני בערך שנה היה עדיין מחלוקת האם ישנה גזירה על בני הישיבות או לא, הרי שכיום מתקשרים אליו ראשי ישיבות מכל החוגים בארץ וגם שולחים מכתבים על הגזירה, גם ליטוואקס וגם חסידים.

    הגר"מ קוטלר הוסיף כי בעוד בארצות הברית גם אם יש חילוקי דעות, אין פירוד לבבות וכולם פועלים יחד, בארץ ישראל רודפים את מי שחושב אחרת. את מי שיותר "פרומר". וקרא לאגודת ישראל באמריקה לשלוח אנשים לארץ לבדוק את הנעשה.

    ReplyDelete
  6. Gotta love the live feed.

    ReplyDelete
  7. The workers making the sandwiches for all the schools, moisdois ARE THEY VACCINATED?

    We highly doubt it.


    Close the sandwich operation?
    No let the school lunch program funding cover vaccinations as well.

    ReplyDelete