Wednesday, July 10, 2024

Gedolei Yisroel Instruct Yeshiva Bochurim Not to Show at Recruitment Center

 Gezeiras Giyus
Front page of Hebrew Yated Ne'eman with dramatic letter by Rav Dov Landau instructing T yeshiva bochurim not to show up at all at the IDF recruiting offices. This is in line with the ruling of Rav Shmuel Auerbach and the Peleg faction.

The instruction to yeshiva bochurim not to show up at all at the IDF recruiting offices

English translation 
"Now the situation is that the courts have declared war against the world of the Torah, and they are the ones who opened a front and came to change the arrangement that existed all these years, and ordered the army to begin the actual recruitment process of Yeshiva students, and since the army is obligated to the courts, the necessity arises because we cannot rely on summaries and understandings with the heads of the army Because their hands are bound in iron chains by the judges, and all compliance with the decrees of the courts constitutes surrender to their war on Hashem and His Torah.
And therefore the instruction to yeshiva members not to show up at all at the recruiting offices, and not to respond to any summons whatsoever, not even to the first summons

24 comments:

  1. Why did Rav Moshe Hillel not sign

    ReplyDelete
  2. Mashiach times when the Yated looks like Hapeles

    ReplyDelete
    Replies
    1. Enough of that.We're moving back to the 1960s

      Delete
  3. So much for YWN filthy news that defamed and hated on Followers of Rav Shmuel Auerbach non stop for ten years

    ReplyDelete
    Replies
    1. This has nothing to do with the eitzniks. They acted like that because they wanted more trouble. Reb Dov wants less trouble.

      Delete
    2. You don't know what you are talking about go to sleep

      Delete
    3. חכם עדיף מנביא
      R Shmuel Auerbach predicted this years ago and instructed bochurim not to register
      He was ridiculed and vilified by the mainstream Chareidi for this

      Delete
    4. Just the opposite theeitzniks always claimed that degel would not put their foot down on the time came and would do anything for money, All the demonstrations and road closings over The last 15 years was for specific Boys who were caught not registering for the Army not on policy at all, Since the policy was to exempt all those who are registered in yeshiva.
      Hapeles Bad mouthed degel for years that they have no backbone and would do anything for money and now they've been proven wrong.

      Delete
    5. Actually at this point eitz has lost its cause of existence It seems everybody's on the same page and all the wildness and violence which eitz Has perpetrated throughout the years was useless and needless.

      Delete
    6. If nobody would have registered fifteen years ago, what would have changed? How would today not have come?

      This shows that the eitzniks were מוציא שם רע on Klal Yisroel. They pretended that they were the ones who were fighting giyus, when nothing they did had any effect. Only Rav Shteinman's mahalach was proven to have worked, giving the Yeshiva leit 25 years of peace and prosperity. The eitzniks wanted this day to have come twenty five years ago, endangering thousands of bochurim.

      And when push came to shove, the Gedolei Yisroel showed that they can fight. They don't want to fight, they aren't fighters. Only when there is no choice.

      Delete
  4. בשולי הדברים מן החובה לציין כי מכתבו של הרב לנדו לצד דבריו של הרב הירש, לא באו עקב שינוי עקרוני בדעתם, אלא מחמת הלחץ האדיר שהחל הבוקר, כאשר נודע כי כלל רבני עדות המזרח בראשות גדולי התורה וראשי הישיבות ובראשם זקן ראשי הישיבות הספרדים ראש ישיבת פורת יוסף הגאון הגדול רבי משה צדקה שליט"א עומדים להורות לכלל הציבור על איסור גורף להתייצב בלשכות הגיוס עם שלטונות הצבא לצד הקמת מערכת למענה הנדרש לכלל בני השיבות.

    בשל כך החלו בבית הירש בשלל הודעות בהולות לכלי התקשורת בהם נאמר כי הרב הירש שוקל לאסור על בחורי הישיבות להתייצב בלשכות הגיוס, כמובן שבבית הרב לנדו נכנסו ללחץ והחלו גם הם בתדרוך מהיר לכלל כלי התקשורת עם הודעות מהרב.

    אין לקפח שכר שיחה נאה, הוראתו של הרב הירש הופנתה גם לישיבות לנושרים.

    וחוזר חלילה, בשלב מסוים לא היה ברור מה יתקבל באהדה יותר אצל אנשי הצבא והמדינה, ומה יתרום לקידום החוק ולהשבת התקציבים, ולכך החלו בהודעות חזרה מהרב הירש שבסוף הוא שוקל שכן יתייצבו, ולצו ראשון ודאי שכולם חייבים להתייצב.

    מה שטרף את כל הקלפים היה הכינוס האדיר והעוצמתי של כל גדולי התורה הספרדים, לצד ההודעה הדרמטית בצורה נחרצת שאינה משתמעת לשני פנים, של הכרזת מלחמה ועמידה עיקשת בדרך התורה שאסור להתייצב בשום פנים ואופן, לאף אחד גם מי שלא בחור ישיבה, והכרזה כי יעמדו ויתנו את הגב והגאווה לכל יהודי חרדי באשר הוא.

    כאן כבר התבלבלו כולם, הכל קרס, לפתע מנהיגי הציבור החרדי השקולים נוטלי האחריות, והדעת תורה, זה הרב צדקה והרבנים הספרדים, ולא נותרה ברירה אלא לנסות להחזיר את השרביט והכתר לרבני 'דגל' שהחלו בהודעות רשמיות על ההחלטה שהתקבלה, בטרם תחדל הנהגת עיני העדה מלתפקד רח"ל.

    במכתב שפורסם הערב על ידי הרב לנדו, מתברר כי בהנהגת 'דגל' עדין קיים אמון בממשלה ובגוש הימין, וימשיכו לתמוך בה לצד נסיונות להמשיך ולקדם חוק גיוס מוסכם. במכתב מודגש שוב ושוב כי המלחמה כרגע איננה על הממשלה בנסיונה לשנות את הסדר 'תורתו אומנותו', ולהביא רח"ל לגיוס כ50% מקרב המחזור השנתי, כי אם הבג"ץ, הוא האויב, הוא הצר הצורר, ובשל כך תצא הקריאה לבני הישיבות שלא יתייצבו כרגע זמנית בלשכת הגיוס עד שיימצא הנוסחה המוסכמת על גופי הערכאות \ המדינה \ הצבא, ואז יבוא לציון גואל בשובם של תקציבי העתק אל חיקם של ראשי הישיבות.

    אין ספק כי המכתב היה מתואם מראש עם ראשי גוש הימין, ונותן פתח להמשך המו"מ והשותפות הקואליציונית. לאחר התבטאויות אין ספור של ראשי הקואליציה בעד גיוס בני ישיבות, כולל מקרב המפלגות הדתיות שהם עומדים בראש מערך ההסתה, ועל כך אין כל איזכור במכתב בו מופנה כל הזעם אך ורק לכתובת אחת – הערכאות.

    עוד לא יצא העיתון 'יתד' ממכבש הדפוס וכבר נשמעו קולות מקרב מפלגת 'דגל' על המשך המגעים לפתרון סוגיית הגיוס.

    כמובן, שאין בדברים אלו בכדי להמעיט מערכו של המכתב המביע לראשונה את העמדה כי הדרך היחידה למלחמה בגזירת הגיוס הנוראה הינה אי ההתייצבות בלשכות הגיוס.

    ושוב, נברך בשם בני התורה את רבבות בני העליה המצטרפים ללגיונו של מלך "ברוכים אתם לד'"

    ReplyDelete
    Replies
    1. רמב"ם הלכות טומאת צרעת פרק טז
      וזה דרך ישיבת הלצים הרשעים בתחילה מרבין בדברי הבאי כענין שנאמר וקול כסיל ברוב דברים ומתוך כך באין לספר בגנות הצדיקים כענין שנאמר תאלמנה שפתי שקר הדוברות על צדיק עתק

      Delete
  5. הפלג צדק? כן! בדיוק כמו ש"כהנא צדק" //
    vזמנים קשים דוחקים אותנו לפינה ומוציאים מאיתנו אגרסיביות, האם זה מאפשר לנו להתנתק מהמציאות? תלוי את מי שואלים. אני חושב שלא ומוכן גם לנסות לשכנע אתכם ובמה דברים אמורים, הרוחות בעולם החרדי סוערות סביב האיום בשליחת צווי הגיוס לבחורי ישיבות. לכאורה, כחרדי יש שתי דרכים להתמודד עם המציאות הזו: לנסות ולגשת למשא ומתן עם ה"אויב", או להשיב מלחמה.
    כאן צריך לומר ברורות, ניתן למנות על כף יד אחת את אחוז החרדים התומכים בגיוס בחורי ישיבות אמיתיים, שלומדים ברצינות. אם כך, על מה משא ומתן? על אלו שאינם לומדים ברצינות. וכאן צפות כל השאלות על הסיכונים הרוחניים והמדרונות החלקלקים, על זה אפשר לנהל משא ומתן, לכאורה.
    אך אנו מתבשרים כי נכון לעכשיו המגמה הפוכה, אין מקום לפשרה, אין מקום למשא ומתן, מלחמה על מלא. (בנקודה זו ראוי להתנצל בפני קוראי "כיכר השבת" הלא-חרדים על השימוש במונחים הללו בזמן שמלחמה מדממת, פיזית, מתרחשת וחיילי צה"ל הקדושים מאבדים את חייהם בכל יום רח"ל. אבל אתם באתר חרדי וזו הטרמינולוגיה המקובלת, מבלי לפגוע).
    אם אכן בחרנו במלחמה בעצימות מלאה, ויש למלחמה מחירים, האם אנחנו מוכנים להתנתק באופן סופי מהמדינה? האם ניתן להפריד בין השר החרדי היושב בשולחן הממשלה, לבין שותפו לשולחן שר הביטחון עליו הוכרזה מלחמה?
    אנחנו נוקטים בטקטיקה מסוכנת, מנסים לפסוח על שני הסעיפים, לשבור את החבית ולשמור את יינה. בזה הפלג הירושלמי אכן צדק, אי אפשר ביד אחת להכריז מלחמה על מדינת ישראל וביד השנייה לקושש ממנה תקציבים. אם מכריזים עליה כ'מדינת אויב' לעולם התורה, התכבדו ותפסו את מקומכם בין 'העדה החרדית' ל'פלג הירושלמי', והיכונו למשיכת זנבות סוסים. הם מחכים לנו שם כבר הרבה שנים וישמחו לראות ולקבל בחום את האחים התועים.
    אבל אנחנו לא עושים זאת, והסיבה ברורה: אם מדינת ישראל הייתה מתיימרת לגייס בכפייה לומדי תורה אמיתיים או להעביר חרדים על דתם, כולנו היינו שם מושכים בזנבות סוסים.
    אך הפלג טועה בקריאת המציאות. מדינת ישראל מודל תשפ"ד לא יודעת מה היא רוצה מעצמה, שסועה מבפנים במאבקים פוליטיים מכוערים, מאבקי זהות חמורים ומלחמה נוראה וממושכת שקיצה איננו נראה באופק. המדינה כמנגנון, לא רוצה לחלן אף אחד ולא לגייס בכוח אף אחד. היא רק רוצה להמשיך ולשרוד ביטחונית וכלכלית, להתנהל עם הקרע שבין הרשות המבצעת והמחוקקת לבין הרשות השופטת.
    זו הסיבה שרוב הציבור החרדי לא הלך בעקבותיו של הפלג הירושלמי עד כה. הוא הבין שיש מקום למשא ומתן ויש מקום למחאות כואבות מכובדות, אין מקום למרד.
    אז במענה לשאלה האם הפלג צדק? התשובה היא כן, ממש כמו שכהנא צדק. הדרך של קיצוניים בכל מקום היא להקצין עוד יותר מול סיטואציות קיצוניות. יש מלחמה? בוא נזרוק פצצת אטום! ההשלכות לא מעניינות. האם מהלכים כאלו יפגעו גם בנו? לא חשוב! אם לא הלך בכוח, ילך ביותר כוח!
    די ברור שכחרדים, קיצוניות כזו רחוקה מאיתנו, גם אם דבק בנו מעט מהניחוח הכוחני של בן-גבירים למיניהם ואולי זו הסיבה שבסיבוב הקודם של המאבק על גיוס בני הישיבות, ח"כ פרוש כבל עצמו באזיקים לדוכן הכנסת, ולא לש"ס בבלי מהדורת וילנא, כמתבקש. גם הוא הבין שאין מדובר בקריאה למרד במדינה ובסמכויותיה כפי שדורשים הפלג הירושלמי, ואינו מוכן לוותר על מקומו בממשלה או בכנסת. אלא הוא כובל עצמו אל מקומו בפרלמנט, בכבלי ברזל.
    אולי הגיעה השעה שנחדל מאימוץ הרטוריקה הכוחנית והלוחמנית של כהניסטים ועצניקים, ונחליט אחת ולתמיד. אם מדינת ישראל היא מדינת שמד, אז אין חלקינו במנעמי השלטון. אך אם היא איננה מדינת שמד (גילוי נאות: כותב השורות סבור כך)
    אז הבה ונחדל מקולות וברקים בסגנון כזה, שאינם מועילים לצמצום הקיטוב וחוסר ההבנה בין העם שבשדות לבין הציבור החרדי.
    .
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Can someone translate this

      Delete
    2. Comparing Aitz to Meir Kahana
      The Peleg is like Kach (Kahana's party)
      Kahana Tzodak Hapeleg Tzodak
      But history proves what these extremes are all about.

      Delete
  6. The airheads saying that this proves that the peleg faction has been right all along are self servingly deluded. To the contrary, this proves that our Gedolim have all along been very aware of the possibility of needing to take this step but decided that up till now there was no point in needlessly antagonizing and fighting. Rav Shteinman and Rav Gershon Edelstein ZTL successfully delayed any changes happening to the status quo by kicking the can down the road for another ten years.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Actually kicking the can down the road and pretending that They would negotiate in good faith, Was contrary to harav schachs position. He always maintained no negotiations whatsoever. (In a famous speech he said, as soon as they start talking about drafting yeshiva boys I will raise up my right hand and say,im eskocheich Yerushalayim........ And leave to chutz laaretz)It was a wise decision. this whole crisis now is only caused By the understanding of the secular that eventually the ultra-orthodox will bend a bit. In hindsight Kicking the can down the road wasn't all that smart, And very near sighted.

      Delete
    2. As I said self servingly deluded

      Delete
  7. רמב"ם הלכות טומאת צרעת פרק טז וזה דרך ישיבת הלצים הרשעים בתחילה מרבין בדברי הבאי כענין שנאמר וקול כסיל ברוב דברים ומתוך כך באין לספר בגנות הצדיקים כענין שנאמר תאלמנה שפתי שקר הדוברות על צדיק עתק

    I don't understand how you can publish the comment of Anonymous July 10, 2024 at 9:40 PM which is full of the most low unbased unhinged מוציא שם רע ורכילות on גדולי ישראל. It is אפיקרסות par excellence to speak about חכמי ישראל in this way. I have had comments censored on Hefkervelt (about Chabad and the American Yated) and this you allow???!!! Is it that when it's written in Hebrew you think it's somehow okay?!!

    ReplyDelete
  8. איזה צדיק קנאי הגיע בפסח עם אבעת המינים לביהכ"נ, כולם לא הבינו מה קורה איתו וצחקו, בשבועות הוא שוב הגיע עם ארבעת מינים ושוב כולם צחקו בר"ה הוא שוב הגיע עם ארבעת המינים ושוב כולם צחקו בסוכות כולם הגיעו עם ארבעת המינים ואז הוא מתח צווארו וצעק אתם רואים ידעתי שבסוף כולם יבינו ויסכימו...

    ReplyDelete
  9. מקורביו של הרב לנדו מנסים לרכך מעט: מדובר כעת בהוראה חד פעמית, לגבי הצו הראשון. יש לשים לב שמי שלא לומד אין התייחסות אליו במכתב.
    עמית סגל

    ReplyDelete
  10. ההוראה ב'יתד נאמן' לא להתייצב מודגשת כרגע רק ללומדי תורה בני ישיבות ולא לכל החרדים, כלומר אין סתירה למסלול שמקים הרב דוד לייבל לאלו שלא לומדים. הדברים שלא הובאו בעיתון הם החריפים יותר של הגרמ"ה הירש (נאום ה'מסירות נפש') שקרא גם לנושרים לא להתייצב.
    בצבא מעריכים שההוראה היא למעשה דרישה מגלנט להגיע להסכמות על חוק גיוס וברגע שיגיע להבנות ההוראה תהיה להתייצב.

    ReplyDelete
  11. Sure! Here's the translation:

    "A certain pious zealot came to the synagogue on Passover with the four species. No one understood what was going on with him and they laughed. On Shavuot, he came again with the four species and again everyone laughed. On Rosh Hashanah, he came again with the four species and again everyone laughed. On Sukkot, everyone came with the four species, and then he stretched his neck and shouted, 'You see, I knew that in the end, everyone would understand and agree.'"

    Here's the translation:

    "Associates of Rabbi Lando are trying to soften things a bit: it is currently a one-time instruction regarding the first draft notice. It should be noted that those who are not studying are not mentioned in the letter.
    Amit Segal"

    Here's the translation:

    "The instruction in 'Yated Ne'eman' not to report is currently emphasized only for Torah scholars and yeshiva students, and not for all Haredim. This means there is no contradiction to the path established by Rabbi David Leibel for those who are not studying. The more severe statements of Rabbi Gershon Edelstein (the 'self-sacrifice' speech), which called for dropouts not to report either, were not included in the newspaper.

    The army estimates that the instruction is essentially a demand from Galant to reach agreements on the draft law, and once understandings are reached, the instruction will be to report."

    ReplyDelete
  12. To all those 'Tzadikimlich' who feel the need to 'defend' gedolim by denigrating other gedolim: CUT IT OUT! STOP! JUST STOP!

    Rav Shlomo Zalman Zichrono Livrocho said that he should be referred to as Avuha D'Shmuel -Rav Shmuel's father.

    Why don't we mix out of 'who WAS right'. Why don't we do what's right, right now. Am I Davening, learning etc. enough? How do we have time for this?

    ReplyDelete