Friday, January 18, 2019

Lakewood Zmanim ערב שבת פרשת בשלח שבת שירה תשע''ט

Friday, January 18, 2019 / י״ב שבט תשע״ט ערב שבת פרשת בשלח לייקווד

Candle lightig 4:40 pm
Shkia/sunset 4:58 pm

Weather:
 Friday night A few clouds. Low 26F.
 Shabbos day: Cloudy early with showers for the afternoon hours. High 38F. Chance of rain 60%.
-Rav Yaakov Hillel shlita will speak at Kol Aryeh during Shaloshudis.
                                                                            מנהג שבת שירה
הכרת טובה יש נוהגים שבשבת שירה, מפזרים בחוץ משירי מאכלי שבת, שיאכלום עופות הבית וציפורי הדרור שבחוץ. והטעם: כיוון שקוראים בשבת זו בפרשת בשלח שיש בה סיפור על המן שירד לישראל במדבר ושנאמר בו: "אכלוהו היום כי שבת היום לה', היום לא תמצאהו בשדה... ויהי ביום השביעי יצאו מן העם ללקוט, ולא מצאו." (שמות ט"ז)
אמרו רבותינו ז"ל, שאותם אנשים שיצאו ללקוט ביום השביעי רשעים היו, ידעו שהמן לא ירד בשבת כדבר משה, מה עשו? הלכו בלילה ופזרו בשדה מן המן שהיה להם על מנת לאסוף אותו בבוקר ולהביאו למחנה לעיני כל העם, כדי שיאמרו שמשה בודה מצוות מליבו. ואז הם יצאו בבוקר ללקוט מן ולא מצאו. ומה קרה עם המן שהניחו בלילה? הגיעו הציפורים ולקחו אותו כדי שיאמנו דברי משה ושהשבת תהיה מקודשת אצל כל העם. משום כך
ראויות הציפורים ליטול שכרן. ומתי זה קורה? ביום שמזכירים את צדקתם, בפרשת בשלח.
ויש סיבה נוספת, יש אומרים שהם נוטלות שכר שירה שהן אומרות לקדוש ברוך הוא בצפצופן כל יום, ובשעה שאנו עומדים בפרשת שירה שלנו, אנו נזכרים בשירתם של הציפורים.
ועוד טעם: להורות כי הקדוש ברוך הוא המציא לישראל במדבר מזונותיהם ללא עמל ויגיעה כצפרים וכעופות המוצאות מזונותיהן בכל מקום. יש מן הפוסקים שהתנגדו למנהג זה, משום שאסור ליתן מזונות בשבת לפני בעלי חיים שאין מזונותיהן על האדם.

No comments:

Post a Comment