Friday, September 8, 2017

מעדני הפרשה פר' כי תבא

העתירו אל ה' ויסר... ממני ומיאמי'
בס"ד, ערש"ק פר' כי תבא – שישי דנחמתא תשע"ז ידידיי ומכובדיי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה' הע"י רבותי, הגיע עת דודים, מחשבי קיצין עסוקים בימים אלו להוכיח לכולם שהם צודקים ואוטוטו משיח בא סוף סוף. אינני בא להתרברב, אבל אני כבר ידעתי את זה מזמן, וראיה לדבר, כל בוקר אני אומר אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח... בכל יום שיבא. אמריקה חוטפת מכות, חז"ל אמרו כי קרוב לגאולתנו יהיה בחינת 'כימי צאתך מארץ מצרים אראך נפלאות', מי יודע אם אין אלו עשר מכות הקודמים לגאולה, מכה ראשונה היתה סופת הוריקון שהוכיחה למי שחושב שהוא נשיא כל יכול, שיש דברים שאינם בשליטתו, סופה מתקרבת לחופי פלורידה נראית כמו המכה השניה שעולה מן היאור וגם זה מרומז בתורה במכה השניה שפרעה ביקש 'העתירו אל ה' ויסר... ממני ומיאמי'... מה שבטוח שמאז ומתמיד, אף פעם לא היה קרוב לגאולה כמו עכשיו                                                        ו

 וזה מה ששלח לי ידידי הרב ראובן סגל הי"ו: מי כעמך ישראל, מתכוננים לירח האיתנים שלקראתנו, החזנים עסוקים ב'ברעטל' (עמוד), הבריסקערס כבר עסוקים ב'בלעטל' (אתרוג), השוחטים עסוקים ב'בראקל' (עוף לכפרות), ובתשליך ננער את הכיס בה'ברעקל' פירורים. ויש עוד סוג של הכנה: ליד הכותל עמד ברסלבר והתנועע חזק וצעק: רבש"ע תעזור, שלח לי 200 דולר שחסר לי לכרטיס לרבינו לר"ה, לידו עמד והתפלל בשקט אמריקאי אחד שכולו אומר 'גביר', שולף מכיסו 200 דולר, דוחף לו את
זה ביד ואומר 'קח ולך, אני מדבר פה על כסף גדול ואתה בא ושובר את השוק'... נזכרתי שנסעתי פעם בער"ח אלול למירון להתפלל על ציון הרשב"י, עמד שם 'ברסלבר מתקרב טרי' שזה עתה התחיל ללמוד מושגים ביהדות, ואמר: רבי שמעון אם יקרה לי נס ואשיג את הסכום שחסר לי לכרטיס לראש השנה, אדע שזה בזכותך ואזכיר אותך אצל רבינו באומאן. אבקש מהקוראים, מי שיש לו איזה ר"ת טוב על שנת

תשע"ח שישלח לי. רוצים עוד בדיחה עסיסית? הכנסו לגליון בסוף העמוד הראשון שם תגלו מה ההבדל בין תפילה בשטיבלאך למירוץ סוסים?

. שבת שלום ומבורך ישראל אהרן קלצקין זהו כתובת האימייל להערות והארות ולבקשת הצטרפותmaadoney@gmail.com

No comments:

Post a Comment