Friday, September 29, 2017

ערב יום הכיפורים תשע"ח מעדני הפרשה

בס"ד, ערב יום הכיפורים תשע"ח
ידידיי ומכובדיי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה' הע"י

עומדים אנו סמוך ונראה ליום הקדוש והנורא, כל אחד מפשפש במעשיו ומבקשים סליחה ומחילה ממי שפגעו במהלך השנה, מישהו שלח לי הודעה 'סליחה אם פגעתי, ולא פגעתי בול'...

יש ווארט ידוע מהרה"ק רבי מאיר מפראמישלאן זיע"א, שהיה אומר לאלו שנוטלים תרנגול לכפרה וחושבים שבזה יצאו ידי חובה, וכה פירש את שלשת הפסוקים הראשונים של פרק ג' באיכה, כביכול התרנגול מבטא את מחשבותיו: 'אני הגבר' זהו התרנגול הקרוי גבר, 'ראה עני' רואה את העני הערום מן המצוות 'בשבט עברתו', משתמש בי כמקל לבער את עבירותיו: 'אותי נהג ויולך' הוא מוליך אותי 'חושך ולא אור' בעריוה"כ לפנות בוקר: 'אך בי', אם הוא חושב שבי לבד יוצא ידי חוב, אזי, 'יהפוך ידו כל היום', יכול לסובב כל היום כפרות ולא יועיל ללא תשובה.


מסופר כי הגה"ק רבי מאיר שפירא זצ"ל ראש ישיבת חכמי לובלין הגיע אל עשיר כילי לבקש תרומה עבור ישיבתו הק', כי שמע שאותו עשיר אוהב ללמוד תורה. העשיר, כנראה היה במצב רוח גרוע באותו היום, לא די שלא הרים תרומתו, כי אם נזף בו בחירופים וגידופים.

ראש הישיבה יצא מן הבית, וליד הדלת אמר לו 'עשית אותי כאשה מעוברת', ופנה לדרכו.
העשיר מאוד חפץ היה לדעת מה פשר הדבר, התחנן לפניו שיגיד לו את פשר הדבר, אך ראה"י סירב להסביר, רק כאשר העשיר הבטיח סכום הגון לישיבה הסביר לו את דבריו, וכה אמר: יש גביר שמקבל אותי בקוצר רוח ונותן לי סכום הגון ללא שום גינוני כבוד, אז אני אומר 'כפרה הכבוד, העיקר שתרם', יש גביר שמכבד אותי ביותר אך נותן סכום זעום ואז אני אומר 'כפרה הכסף, העיקר שמכבד התורה', אבל אצלך היו לי 2 כפרות 'כפרה הכסף וכפרה הכבוד', וכידוע רק אשה מעוברת זקוקה ל-2 כפרות.

זכרו אחים, כי יום כפורים הוא יום כ-פורים, ואם בפורים אנו שמחים על נס שאירע בימי מרדכי ואסתר, עאכו"כ ביום הכפורים שהקב"ה נותן לנו שוב שנת חיים נוספת שנוכל לתקן את הצריך תיקון ולזכך את נשמותינו להיות ראויים לחיים.

הבה ננצל את היום הקדוש ונזכה לשנת גאולה וישועה, כאשר 2 נשיאים גאוותנים מתגוששים ביניהם ג'ונג- טראמפ, ר"ת גט, אולי כבר הגיע הזמן לתת גט לגלות ולהיגאל גאולת עולמים אכי"ר
שבת שבתון קדוש ומבורך
ישראל אהרן קלצקין
 זהו כתובת האימייל להערות והארות ולבקשת הצטרפות
maadoney@gmail.com

No comments:

Post a Comment